خط تولید غذای خشک انواع حیوانات

خط تولید غذای خشک انواع حیوانات

برای تولید غذای خشک انواع حیوانات خانگی نیاز به ماشین آلات و خط تولید کامل که برای این امر طراحی شده است استفاده نمود. تولید پلت های با کیفیت نیاز به دستگاه هایی با مکانیزم بالا و اورهال شده دارد. امروزه تمام مراحل تولید محصولات غذایی، مجزا و کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می شود.

علاوه بر این نگهداری حیوانات خانگی شرایط ویژه ای می طلبد از این رو تولید محصولات غذایی و پلت های حیوانات خانگی، نیازمند رعایت نکات بهداشتی، اتوماتیک بودن دستگاه ها و حفظ کیفیت پلت ها بوده و میزان ویتامین و پروتئین انواع پلت ها نیز باید کاملا علمی و براساس نیاز حیوانات با هم ترکیب شوند.

در نتیجه خط تولید غذای خشک سگ و انواع حیوانات باید کاملا اتوماتیک و در محیط بهداشتی و بدون دخالت دست صورت پذیرد. اما سوال اینجاست که برای خط تولید غذای خشک انواع حیوانات به چه دستگاههایی نیازمندیم؟

خط تولید غذای خشک انواع حیوانات

به طور کلی خط تولید غذای خشک انواع حیوانات باید به این صورت باشد:

  • دستگاه های پیش تولید
  • دستگاه های بخش تولید
  • دستگاه های بخش بسته بندی

کار بخش پیش تولید مخلوط کردن مواد اولیه ( گوشت یا مرغ و سایر مواد مثل آرد ذرت، برنج و …. ( است.

دستگاههای dryer crusher & mixer

در این بخش توسط این crusher گوشت ها را تکه تکه کرده و سپس به طور کامل چرخ می کند. پس از چرخ کردن آن و مواد دیگر توسط کراشر، مواد به مخلوط کن یا میکسر منتقل شده و با مقداری آب ترکیب می شود تا ماده ای خمیری شکل و منسجم به دست آید.

البته در این قسمت هر شرکت فرمولاسیون خاص خود را دارد و بر طبق استانداردهای جهانی سعی می شود تا مواد اولیه به صورت کاملا علمی با هم به ترکیب شوند. مثلا در پلت هایی که درصد چربی پایین تری دارند، گوشت کمتری استفاده می شود و به جای آن ویتامین های ضروری و مواد اولیه گیاهی را جایگزین می کنند.

این فرمولاسیون برای هر کارخانه امضای آن برند است. پس از آن از دستگاه میکسر به اکسترودر منتقل شده تا در آن قسمت کاملا پخته و منسجم شود. این دستگاه با فشار و گرمای زیاد عملیات شکل گیری پلت ها را انجام می دهد.

خط تولید غذای خشک انواع حیوانات

این قسمت مهم ترین بخش در خط تولید غذای خشک انواع حیوانات است. دقت در خرید یک اکسترودر با کیفیت، دقت و سرعت پلت سازی را چند برابر خواهد کرد. پس از خروج مواد از اکسترودر، مواد اولیه وارد دستگاه خشک کن یا dryer  وارد می شود و در این قسمت تمام آب مواد گرفته شده و پلت ها آماده ورود به بخش شوتینگ خواهد شد.

بخش تولید

این بخش شامل کانال ها و دستگاه shooting و دستگاه پر کن است. در این بخش قوطی های آماده و خالی وارد کانال شده و پشت سر هم به صورت ردیف وار در کنار هم حرکت می کنند و توسط دستگاه پر کن، مواد و پلت ها به درون قوطی ها ریخته شده و سپس به قوطی ها ریخته شده و سپس به قوطی ها در کانال بعدی وارد شده و به دستگاه اتوکلاو منتقل می شود.

تا در این قسمت مجددا با دمای بالا بجوشند و محصول کاملا پخته شود. تمامی باکتری ها و ویروس های قوطی با این دمای بالا کاملا از بین می رود.

بخش بسته بندی نهایی

دستگاه شیرینگ پک و دستگاه حک تاریخ در بخش بسته بندی قرار دارند. شیرینگ پک هم براساس ظرفیت و کاری که از آن می خواهیم در انواع مختلف وجود دارد و خریدار براساس آن دستگاه را خریداری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *