خرید دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات

خرید دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات

دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات خانگی با حیوانات مزرعه فرق زیادی دارند و باید متناسب با نوع حیوان این دستگاه را خرید نمود. در بحث تولید غذای حیوانات و پلت ها و دانه های خوراکی، خرید یک دستگاه اکسترودر، اولین و مهمترین قدم است. چه در متراژ کارگاهی و چه کارخانه ای معمولا تولید پلت هاای حیوانات خانگی مثل مرغ و طوطی، خوراک ماهی و غذای خشک سگ و گربه با استقبال بیشتری مواجه می شود و از آنجا که صاحبان حیوانات خانگی روی تغذیه حیوانشان بسیار حساس هستند از این رو تولید یک پلت درجه ۱ و با کیفیت و یک دست، نیاز به واردات این محصولات را از کشورهای خارجی به حداقل می رساند.

پس تمام کسانی که قصد خرید این دستگاه را دارند باید بیشترین حساسیت را داشته باشند. اکسترودرها علاوه بر تولید غذای حیوان در موارد دیگری نیز استفاده می شود و کاربردهای گوناگونی دارد. پس دقت کنید اکسترودری خریداری میکنید که اختصاص برای تولید پلت ها ساخته شده باشد.

خرید دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات

اما نکته اینجاست کسانی که به تازگی قصد ورود به عرصه تولید پلت ها را دارند معمولا سردرگم هستند و نمی دانند چه اکسترودری خریداری نمایند. پس قبل از خرید بهتر است در مورد آن حتما تحقیقات لازم انجام شود و با مشاوران خبره و کسانی که در این کار تخصص دارند کمک بگیرند.

برای تولید اکسترودر باید به چه نکاتی توجه کنید؟

همانگونه که گفته شد اکسترودر یکی از مهم ترین دستگاه تهیه و تولید خوراک حیوانات است.

  • نوع اکسترودر

بعضی از اکسترودرها تک ماردون و بعضی دیگر دو ماردون است. اکسترودرهای تک ماردون شامل یک سیستم گرمایشی و یک گیربکس و یک دینام هستند. اما اکسترودر های دو ماردونه دو گیربکس و دو دینام داشته و چند برابر اکسترودر تک ماردون سرعت دارند.

به همین دلیل اکسترودر های تک ماردونه قیمت کمتری داشته و در سطح کارگاهی قابل قبول است. برای تولید پلت با ظرفیت های بالا باید اکسترودرهای دو ماردونه خریداری کرد.

  • قدرت دستگاه

معمولا قدرت دستگاه های اکسترودر را با توجه به نام آن ها می توان تشخیص داد. مثلا دستگاهی با نام E40 قدرتی معادل ۶ تا ۷ کیلو وات دارد. در حالی که اکسترودر E50 قدرتی معادل ۱۱ کیلووات و همینطور اکسترودر مدل E80 22 کیلو وات قدرت دارد. از این رو می توایند قدرت موتور را از روی نام اکسترودر به طور کامل تشخیص دهید.

خرید دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات

  • ظرفیت

علاوه بر قدرت، ظرفیت اکسترودر نیز اهمیت زیادی دارد. نکته قابل توجه اینجاست که ظرفیت ارتباط مستقیمی با قدرت دستگاه دارد. هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد ظرفیت آن نیز بیشتر خواهد شد. مثلا اکسترودر مدل E40 توان ظرفیتی معادل ۶۰ کیلوگرم داشته و مدل E50  هم به نسبت حدودا ۹۰ کیلوگرم ظرفیت دارد.

یعنی در هر دور می تواند بیش از صد کیلوگرم پلت درست کند و به خط تولید بفرستد. پس هر چه قدرت و ظرفیت اکسترودر بالاتر باشد، سرعت و توان آن برای تولید پلت ها بیشتر بوده و البته قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

  • وزن دستگاه

وزن دستگاه هم به نسبت قدرت و ظرفیت دستگاه مشخص می شود و با بالا بودن قدرت و ظرفیت، وزن نیز اضافه می شود. مثلا دستگاه هایی که قدرت بالاتری دارند وزن نیز به نسبت بالاتر است. معمولا ظرفیت و وزن دستگاه ارتباط مستقیمی با هم دارند. پس برای خرید یک دستگاه اکسترودر تولید غذای حیوانات باید دقت کرد. زیرا مهم ترین بخش در خط تولید پلت های خشک به حساب می آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *