کارخانه تولید دستگاه غذای سگ در ایران

کارخانه تولید دستگاه غذای سگ در ایران

با توجه به نوظهور بودن این حوزه، مسلما تا دیروز دستگاه های تولید غذای سگ وارداتی بودند اما امروز موفق به تولید این دستگاه در ایران شدیم. در سالهای اخیر، پرورش و نگهداری از حیوانات خانگی سهم عمده ای از اوقات بیکاری و فراغت انسان ها را به خود اختصاص داده و توجه افراد را به خود جلب کرده است. نگهداری و حمایت از حیوانات در منزل، مسئولیت هایی دارد و مهمترینِ آن تهیه خوراک سالم و مناسب برای پت ها است.

از آنجا که خوراک حیواناتی مانند سگ و گربه نیاز به دقت بیشتری دارد باید از همان ابتدا طبع حیوان را به غذای مخصوصش عادت داد.

در سال های گذشته بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، کارخانه های تولید غذای سگ در ایران، بسیار کم بود و  بیشتر محصولات غذایی خشک، از کشورهای خارجی وارد می شد که این امر خروج ارز به خارج از کشور را به همراه داشت. مزیت غذای خشک وارداتی این بود که برای مدت طولانی در فضای باز قابل نگهداری بود و فاسد نمی شد. از طرفی آماده و قابل استفاده بوده و اکثر املاح معدنی و پروتئین ها را به بدن حیوان می رساند.

کارخانه تولید غذای سگ در ایران

اما امروزه با افزایش تمایل مردم به نگهداری از حیوانات خانگی، سرمایه گذاران داخلی به دنبال راه اندازی خطوط تولید غذای پت ها شدند. طراحی و ساخت دستگاه ها و ماشین آلات تولید غذای سگ موجب بالا رفتن سود حاصل از فروش خوراک و اشتغال زایی شده است. این دستگاه ها و ماشین آلات، قابلیت تولید غذای خشک و نیمه مرطوب و خام را داشته و مواد غذایی حاصله قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

قبل از احداث کارخانه های تولید غذای سگ در ایران، باید چند نکتۀ مهم را مد نظر داشت.

  • تمرکز بر روی هدف و پاسخ به این سؤال که آیا هدف از راه اندازی و احداث کارخانه صرفا اقتصادی است یا خیر؟
  • دانستن اقدامات و مراحل مختلف برای راه اندازی و احداث کارخانه
  • شرایط احداث کارخانه و گرفتن تسهیلات بانکی
  • انجام اقدامات لازم برای گرفتن مجوز
  • گرفتن مجوز های بهداشتی برای شروع کار
  • شناخت و تهیۀ مواد اولیه مرغوب و با کیفیت
  • خرید تجهیزات وانواع ماشین آلات لازم برای خطوط تولید با تکنولوژی بالا و هزینه ای مناسب و به صرفه
  • بررسی بازارهای فروش محصولات

شایان ذکر است، مراحل تشکیل و احداث کارخانه تولید غذا حیوانات باید به ترتیب و با نظر تکنسین ها و کارشناسان فنی صورت گیرد تا در نهایت بتوان مجموعه ای منسجم و یکپارچه را راه اندازی نمود.

همانطور که می دانید، غذاهایی که متشکل از پروتئین های حیوانی باشد از مرغوبیت بالاتری بر خوردارند و برای شناسایی مرغوبیت غذا باید به عواملی مانند نژاد حیوان و هماهنگی ترکیبات به کار رفته در غذا توجه کرد.

عواملی که در تولید غذای سگ بسیار اهمیت دارد عبارتند از:

  • مواد اولیه و فرمولاسیون تشکیل خوراک
  • شکل و فرم غذای حیوان
  • جزئیات خط تولید غذا
  • اسلوب و چگونگی تهیه خوراک حیوان

تجهیزاتی که در خط تولید غذای سگ به کار می رود، بسته به فضا، ابعاد سوله و هزینه هر واحد متفاوت و متغیر است. اما تمامی خطوط تولید، از تجهیزاتی مانند boiler، worktable، چرخ گوشت، Jet printer، وان، پاتیل گردان، Exhaust fan ( هوا را می کشد و از فضای محیط خارج می کند)، برخوردارند.

کارخانه تولید غذای سگ در ایران

هر کارخانه تولیدی، از ویژگی های منحصر به فردی تشکیل شده و قابلیت سفارشی شدن دارد و عملکرد و سرعت خطوط بسته به ظرفیت ماشین آلات به کار رفته در هر واحد تولیدی متفاوت است. اکثر دستگاه های به کار رفته در خطوط تولید قابلیت انعطاف پذیری داشته و می توانند غذا را در اشکال و اندازه های مختلف ارائه دهند. از مزایای دیگر ماشین آلات خطوط تولید غذای سگ می توان به راندمان بالا، تجهیزات بسته بندی و قابل تنظیم بودن آن اشاره نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *